Ukupna dužina prioritetne dionice autoputa od Smokovca do Mateševa, cca 41,5 km. Geomorfološke karakteristike terena duž cijele trase su veoma složene i promjenljive, trasa je velikim dijelom položena na objektima, kako tunelima, tako i mostovima, tako da od ukupne dužine ove dionice autoputa, oko 60% predstavljaju objekti. Na autoputu se nalazi 16 dvocijevnih tunela (iz pravca Podgorice redom tuneli: Suka, Vežešnik, Mrke, Klopot, Vilac, Vjeternik, Mrki Krš, Đurilovac, Kosman, Mala Trava, Vitanovice, Zečka, Pajkov Vir, Jabučki Krš, Preslo i Mateševo).
Svi tuneli su savremeni, što znači da posjeduju opremu koja osigurava najviši nivo bezbjednosti pri vožnji i prolasku kroz njih (video nadzor, uređaji za detekciju i dojavu o eventualnom požaru, uređaji za provjetravanje i ubacivanje svježeg vazduha, komunikacijska oprema, evakuacioni izlazi, VMS signalizaciju i sl).
Upravljanje saobraćajem vrši se iz Baze za upravljanje i održavanje koja se nalazi na Pelevom Brijegu. Skoro cjelokupna trasa autoputa pokrivena je video nadzorom 24/7 i pod rukovodstvom je stručnih i obučenih operatera koji, pored drugih aktivnosti, vrše promjene na VMS znakovima pružajući trenutnu i pouzdanu informaciju korisnicima autoputa.
Iako su tuneli opremljeni najsavremenijim sistemima, važan faktor, koji je ujedno i odlučujući za bezbjednost, je znanje o tome kako se ponašati u vožnji na autoputu, a posebno kroz tunele.
Zato je važno da svi korisnici budu informisani o sabraćajnoj signalizaciji u cilju boljeg snalaženja i uočavanja promjenljive saobraćajne signalizacije kao i razumjevanja poruka koje oni pružaju:
Ispred svakog dužeg tunela na portalnom nosaču nalazi se VMS displej kao i par semafora. Njihova namjena je da u slučaju portebe privremeno obustave saobraćaj ispred tunela u kome se desio incident. Displej nudi ispis “STOP” i kada je aktivan dužnost vozača je da zaustavi vozilo i to tako da formira hitni koridor.
Neposredno nakon ovog portala nalazi se rampa, koja služi kao mjera za usporavanje saobraćaja u slučaju incidentne situacije.
U tunelu se nalaze signali saobraćajne trake (SST) kao i semafori čija je namjena da pruže informaciju korisnicima o trenutnom stanju u tunelu odnosno o tome da je saobraćajna traka prohodna/neprohodna.
Zelena strelica na SST koju prati zeleno svijetlo na semaforu znači da se po saobraćajnoj traci može kretati. Nasuprot, crveno X na SST koga prati crveno svijetlo na semaforu znači da se po saobraćajnoj traci ne može kretati – usljed zaustavljenog vozila, incidenta, planiranih radova na održavanju i slično.